Search This Blog

Wednesday 17 April 2013

SET SLIMMING SHAKLEE

Program 3B? Pernah dengar x?huhu...ini program untuk mereka2 yang nak mengurangkan berat badan,masalah sembelit,masalah perut buncit dan juga untuk mereka yang nak dapatkan berat yang ideal.





Apa 3B tu?
3B ialah
# BAKAR
# BUANG
# BINA

BAKAR

Agen pemecah lemak dan kolestrol (emulsifier)
Proses memecahkan lemak boleh dilakukan dengan mengambil Lecithin atau omega. Lecitin dinamakan “pengemulsi semulajadi” kerana ia mempunyai kesan melekat pada lemak, dalam perkataan ringkasnya,ia menyebabkan lemak tu terapung di dalam darah, dan seterusnya mencegah lemak dari melekat kat dinding membran. Lecitin tak boleh dihasilkan oleh badan tetapi ianya sangat diperlukan oleh badan.

Walau apa juga supplemen yang anda makan untuk kurus anda haruslah menjaga pemakanan seharian anda, jangan makan sesuka hati. Kena kurangkan lemak dan minyak , rajin bersenam dan banyakkan minum air. Sekurang-kurangnya 3L sehari.




Supplemen yang di cadangkan ialah Omegaguard & lecithin




 Bagaimana omegaguard membantu anda?
* Mencegah salur darah yang tersumbat
* Merendahkan tahap kolestrol
* Mengawal masalah obesiti
* Mencegah pembekuan darah
* Membantu mengecutkan otot yang bengkak
* Menggalakkan pembakaran lemak dan mengelakkan dan  pembentukan lemak




 


Bagaimana lecithin membantu anda?
* Mencegah lemak dari melekat pada dinding membran
* Membantu proses metabolisme, kolestrol, trigycerides dan lemak darah.
* Memecahkan serta mencairkan lemak terutama kolestrol
* Menurunkan total serum kolestrol dan meningkatkan kolestrol baik(HDL)
* Membantu kawal paras triglycerides.
* Megurangkan lemak yang tersendat di pembuluh pembuluh darah

* Mengurangkan kesan buruk yang wujud dari masalah kolestrol
==================================================================
BUANG

Agen pembersih (DETOX)
Detox adalah proses membersihkan usus dimana segala toksin, lemak dan lendir yang melekat di dinding usus dikeluarkan melalui pembuangan air besar. Selepas dinding usus kita bersih. baru badan kita dapat menyerap nutrien pada tahap optimum.

Apa yang sesuai untuk detox adalah Herb-lax atau Alfalfa. Bagi mereka yang tidak mengalami masalah sembelit boleh cuba Alfalfa. Herb-lax pula sesuai untuk mereka yang mengalami masalah sembelit. Saya tidak menggalakkan Herb-lax diambil oleh ibu-ibu yang menyusu kerana bimbang akan memberi kesan cirit birit kepada anak.


Supplemen yang di cadangkan untuk proses DETOX ini ialah Herbalax & Alfalfa complex

Bagaimana Herbalax membantu anda?
* Membantu masalah sembelit
* Menyingkirkan toksin dari usus
* Membantu untuk pelawasan
* Membantu usus kita lebih aktif untuk gerakan peristalsis. Peristalsis adalah pergerakan kembang kuncup otot secara beritma untuk menolak makanan sepanjang salur pencernaan. Gerakan peristalsis yang baik membantu proses perkumuhan kita berjalan dengan lebih lancar.




Bagaimana Alfalfa membantu anda? 
* Mencuci usus bagi membuang toksik 
* Membantu masalah penghadaman dan pencernaan
* Membantu badan untuk menangani sembelit
* Membantu asimilasi makanan dan metabolisme protein dan lemak
* Mengaktifkan limpa, usus dan fungsi perut.
* Mengawal metabolisme lemak, gula dan kanji.  
==================================================================
BINA

Membina otot dengan protein.
Protein sangat diperlu untuk membantu meningkatkan metabolisme tubuh, meningkatkan perkembangan otot, menjaga nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak. Kajian menunjukkan protein dapat membakar kalori sampai sebanyak 35%.

Untuk protein terbaik, anda boleh memilih samada Cinch Shake atau jika anda ibu yang menyusukan anak, jangan ambil Cinch Shake ni, tapi gantikan dengan ESP/ MealShake (ESP juga membantu mempercepatkan penghasilan susu badan)

Kenapa perlu mengambil protein? Kerana apabila lemak diuraikan daripada badan, otot diperlukan untuk menggantikan ruangan yang kosong itu bagi mengelakkan kulit kelihatan tidak bermaya, lembik dan kusam. Bagi anda yang sedang dalam proses mengawal berat badan,pastikan protein terkandung dalam setiap makanan anda. Protein sangat perlu untuk membantu meningkatkan metabolisme tubuh, meningkatkan perkembangan otot, menjaga nafsu makan dan menjaga otot bebas lemak. Kajian menunjukkan protein dapat membakar kalori sampai sebanyak 35%... Cth makanan yg kaya protein kacang soya, ikan, telur, hasil tenusu(susu,keju,yogurt), kekacang, avokado, ayam, tauhu
 


Supplemen yang di cadangkan untuk proses ini ialah Esp & Cinch

   
Bagaimana Esp membantu anda?

Salah satu manfaat ESP ialah membantu menurunkan berat badan. Ini kerana ESP mempunyai Index Glisemik yang rendah. Apa pula Index Glisemik ni? Jom saya huraikan.   

Index Glisemik (GI)

Setiap makanan yang diambil akan ditukarkan kepada bentuk glukosa. Glukosa berfungsi membekalkan tenaga dan memberikan rasa kenyang. Tempoh tindakbalas pembebasan glukosa kedalm tubuh dikenali sebagai Glycemix Index (GI). Makanan yang membebaskan glukosa dengan lambat memiliki GI yang rendah manakala makanan yang membebaskan glukosa dengan kadar yang cepat mempunya GI yang tinggi.
Glisemik diukur seperti berikut: GI 70 dan ke atas (Tinggi) GI 56- 69 (Sederhana) GI 55 dan ke bawah (Rendah) Di barat, Glycemix Index (GI) telah menjadi salah satu cara yang popular untuk menurunkan berat badan. GI pada asalnya digunakan untuk membantu pengidap diabetes mengawal gula di dalam darah mereka. Secara teorinya, jika GI dapat membantu mengawal gula dalam darah, maka ia juga dapat membantu dalam pengurusan berat badan.

Bagaimana GI membantu menurunkan berat badan.

Kesemua jenis karbohidrat membebaskan gula, namun, kadar pembebasan gula ini bergantung kepada jenis karbohidrat dan kandungan fiber di dalamnya. Segelas jus oren (GI Tinggi) contohnya membebaskan gula dengan lebih cepat berbanding semangkut oat (GI Rendah).  Rendah atau tingginya GI dalam sesuatu makanan bergantung kepada perbagai faktor seperti berikut, namun tidak terhad kepada:
 a) kuantiti makanan diambil 
 b) amaun dan jenis karbohidrat 
 c) cara makanan dimasak 
 d) suhu semasa makanan diproses dan lain2. 
Makanan yang mempunya GI yang rendah dapat membantu menurunkan berat badan. Memandangkan proses pembebasan gula mengambil masa yang lebih perlahan, maka ianya diserap oleh tubuh dengan lebih lambat membuatkan kita kenyang dengan lebih lama. Manakala makanan berglisemik tinggi lebih mudah diserap tubuh membuatkan kita lambat kenyang dan mudah lapar semula.


ESP mempunya GI 39 sahaja, maka tidak hairanlah ia membantu dalam pengurusan berat badan.jadi, jika anda berhasrat menurunkan berat badan namun asyik lapar aje walaupun baru aje makan, bolehlah cuba ESP ye. Sudah tentulah air kosong sebanyak 3 liter diperlukan sehari beserta dengan pengambilan pemecah lemak dan detox untuk membuang lemak2 berlebihan. 
 

Bagaimana Cinch membantu anda?

Cinch Shake Mix adalah makanan gantian segera untuk mereka yang sibuk dan tak ada masa nak menjaga pemakanan. Ia mengandungi serat yang tinggi dan membantu untuk rasa kenyang. Bukan itu saja, ia mengandungi nutrisi yang lengkap untuk menjaga kesihatan.
Rumusan proprietary-nya diperkaya dengan Leucine™ iaitu asid amino yang memberi isyarat kepada badan supaya memelihara otot semasa proses pengurangan berat badan. Dalam kata lain, leusina dalam Cinch™ Shake membantu menghilangkan lemak tetapi tetap memelihara otot. Pendekata, berat dengan otot bukan berat dengan lemak.
Cinch ada 3 perisa iaitu 
# coklat
# vanila 
# caffe latte
(Boleh pilih mengikut selera anda)
Terlalu banyak?tak semua ya..anda pilih mengikut bajet anda mana yang anda rasa perlu.Jika masih tidak tahu bagaimana mahu membuat pilihan anda boleh tanya dengan saya.saya sedia membantu.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...